Scenario:Danua - Misunderstood Puppeteer

From Granblue Fantasy Wiki
Jump to: navigation, search

Misunderstood Puppeteer

(Captain) and company mistook Danua for the criminal. It turned out that Danua was pursuing the true culprit, a monster disguised as a little girl. Thanks to her, they solved the case. Danua knew that (Captain) and company were skyfarers, and she joined their ranks with a certain goal.



At Sierokarte’s summons, our heroes turned up at a certain city.
On the streets, everyone was talking about the serial criminal case that was seeing more and more incidents in this area lately.
Vyrn: What the? Does the town seem weirdly hectic to you?
Draph Man: Hey! Have you heard? There’s rumors of a rogue criminal lurking around here lately!
Erune Youth: Wow, really? Sounds scary. I wonder what kind of guy this criminal is...
Draph Man: Yeah... They say the criminal has been slashing at people with some kind of sharp blade. You know, like the one that girl’s holding...
???: ...?!
Lyria: Aaah!
Vyrn: Whoa!!! That was close! Are you okay, Lyria?
Lyria: I’m okay. We just bumped into each other, that’s all...
Sierokarte: Hello, everyone!
Vyrn: Whoa! This time it’s Siero?!
Sierokarte: Hello again! It’s your beloved idol, Siero!
Vyrn: All right! Fine! So what do you want this time?
Sierokarte: Well then, I’ll get right to it. I think you’ve all figured it out by now, but I want you to capture that rogue criminal everyone’s talking about!
Vyrn: I knew it... I figured as much! What should we do? Wait, never mind. I already know what you’re gonna say.
Lyria: Exactly! The way things are going, the townspeople won’t be able to live in peace! Let’s all work together to catch the criminal!
Hot on the criminal’s trail, our heroes were headed to the town outskirts when a scream tore through the air--
Standing there were two girls: on one side, an injured girl, and on the other, a suspicious Draph girl covered in the other girl’s blood.
Girl: Help!
???: ...?!
Vyrn: You’re... the girl from earlier...?!
???: Oh, uh...
???: Hmm... Yes, I see...
???: Danua says, “We’re in big trouble. ” Gretel, we’re in trouble.
Gretel: YOU MORON! I can tell that much for myself, thank you very much! Hansel! How are we getting out of this one?
Hansel: How, you ask? Well, how should I know? All we can do is make a run for it.
Vyrn: HOLD IT!!! We’re not letting you out of our sights!
Little Girl: Waah... sob...
Lyria: H-Hey... are you okay?! Come with me...
Vyrn: You evil criminal! How could you attack a little girl?!
Danua: No, we...!
Hansel: Hmm... Oh, I see...
Hansel: Danua says, “No, we’re not the culprit. ” Gretel, we’re not the culprit.
Gretel: No, we sure aren’t! But they’ve got the wrong idea, so we gotta force our way outta here!
Just as Danua and her minions tried to escape, the other girl suddenly attacked Lyria.
Lyria: AAAH!
Danua: Look ou...!
Danua shielded Lyria and took the blow. Our heroes were completely baffled by this turn of events.
Vyrn: What the... Wh-what the hell is going on?!?!
Little Girl: Hahahahahaha! You people are all a bunch of idiots! You’re so stupid, I can’t take it anymore!
Little Girl: Hahaha! Don’t worry! I’ll be nice and kill you all together!
Monster: Grrooaaa!
Vyrn: Wha...?! Did... did she just turn into a monster?!
Gretel: Tch! She’s revealed her true form! You people better stay out of our way! Hansel!
Hansel: Danua! I’m gonna unleash your magic power. Think you can handle it?
Danua: Yea...!
Vyrn: We’d better help them out! Let’s go, (Captain)!
Magic power began to gather on Danua’s fingertips. In an instant, threads of magic power shot from her fingers, controlling the puppets as they slashed at the monster with graceful swordplay.
Danua had rescued our heroes from peril. It turned out that the true culprit behind the string of attacks was in fact a monster disguised as a little girl.
Lyria: This is bad! Danua’s hurt! She needs first aid, now!
Danua: I’m f...!
Hansel: What’s that...? Oh, I see...
Hansel: Danua says, “I’m fine. It’s just a scratch. ”
Gretel: Tch! Didn’t anyone ever teach you people not to judge a book by its cover?!
Vyrn: But... But you guys totally look like criminals...
Gretel: HEY! How dare you say that! You little punk!
Vyrn: Grrrr! You’re calling ME little? Have you looked in a mirror?!
Danua: I want to kn...
Hansel: Hmm... Oh, I see...
Hansel: Danua wants to know, “Are you guys skyfarers?”
Vyrn: Huh? We are, but... What of it?
Danua: Let m...
Hansel: Hmm... Oh, I see...
Hansel: Danua says, “Let me ride your airship. ”
Vyrn: Come again?! Wh-what do we do, (Captain)?
  1. This must be fate
  2. We need to treat her wounds

Choose: This must be fate
Vyrn: Well... They might be kinda weird, but I guess they don’t seem all that bad. If you’re cool with it, then I’m cool with it, (Captain)!
Go to "Continue 1"

Choose: We need to treat her wounds
Vyrn: For now... Let’s just get back to the airship and get her some first aid!
Continue 1
Gretel: Quit your grumbling and just take us there already!
Danua: I’m...
Hansel: Yeah...? Okay... Got it.
Hansel: Danua says, “I’m in your care, you weird lizard. ”
Vyrn: Hey! You added that last part! Knock it off!
Lyria: Welcome aboard! It’s nice to meet you, Danua... and your cute dolls, too!
And so, our heroes welcomed the Spirit Medium Danua and her bizarre puppets into the Order. But just what was their goal...?